text.skipToContent text.skipToNavigation
Even geduld, we verzamelen alles voor je! Even geduld, we verzamelen alles voor je!
true

Veelgestelde vragen.

Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld. Voor alle overige vragen kan je contact opnemen via telefoon, mail of onze chat linksonder op iedere pagina. Voor productgerelateerde vragen kun je ons telefonisch het beste bereiken op:

Schuurtechniek +31 (0)416 566 520
Hout +31 (0)416 566 570
Lijmen +31 (0)416 566 530
Lecol +31 (0)416 566 540

Vragen over het inloggen of de functionaliteiten van de webshop? Neem dan contact op met onze e-commerce medewerkers:

Webshop +31 (0)416 566 562

Email pictogram

Chat pictogram

verkoop@maiburg.nl

Linksonder op iedere pagina

Account.

Hoe kan ik mezelf registreren?

Wanneer je nog geen account hebt voor de Maiburg webshop kan je rechtsboven naar REGISTREREN gaan. Vul hier onder andere je voor- en achternaam, e-mailadres en bedrijfsnaam in. Nadat de gegevens zijn verwerkt door onze administratie zal je een mail ontvangen met daarin een link om een wachtwoord aan te maken waarmee je vervolgens kan INLOGGEN.

Ben je al klant bij Maiburg? Door bij de vraag  "Bestaande klant" ja in te vullen, kan je eenvoudig een nieuw account maken met je debiteurennummer. Dan kan je met je debiteurennummer eenvoudig een nieuw account aanmaken, waardoor je ook toegang hebt tot oude bestellingen in de webshop.

 

Wat zijn de voordelen van een account?

Door een account aan te maken heb je direct toegang om meer dan 5.000 voorraadartikelen te bestellen. Met een ingelogd account zie je direct jouw klantspecifieke prijzen en de voorraadstatus per product. Daarnaast kan je offertes aanmaken en je bestelgeschiedenis inzien. Ingelogd kan je met één knop direct jouw favoriete producten vinden bij ORDERFORMULIER. Deze vind je door te klikken op het icoon tussen de zoekbalk en het winkelwagentje.
 

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Je kan je wachtwoord wijzigen door op de pagina INLOGGEN op “Wachtwoord vergeten?” te klikken. Vervolgens zal er een pop-up verschijnen waar jij je e-mailadres in kan voeren. Naar dit e-mailadres zal vervolgens een e-mail worden verstuurd om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Het is ook mogelijk je wachtwoord te wijzigen wanneer je bent ingelogd. Ga hiervoor naar “Wachtwoord”. Dit kan je kan vinden bij MIJN ACCOUNT (rechtsboven wanneer ingelogd). Vul hier het huidige wachtwoord en tweemaal het nieuwe wachtwoord ter bevestiging. Wanneer je vervolgens op vernieuwen klikt, is het wachtwoord aangepast.
 

Kan ik als particulier bestellen?

Wij leveren enkel aan bedrijven, waardoor er geen account aangemaakt kan worden zonder KVK-nummer. Mocht je als particulier toch de producten willen bestellen verwijzen we je graag door naar onze dealers.
 

Bewerkingen.

Kan ik mijn platen laten bewerken?

Wij kunnen plaatbewerkingen uitvoeren zoals: zagen, boren, frezen, persen, kantverlijmen. Daarnaast hebben we ook een snelle plakservice - HPL op basismateriaal zoals multiplex, spaanplaat, MDF - met een levertijd van 3-5 werkdagen. Selecteer je gewenste plaatcombinatie en vermeld bij “Opmerkingen” dat deze platen bewerkt/beplakt moeten worden.

Bestellen.

Zijn alle producten op voorraad?

Maiburg biedt voorraadproducten aan in de webshop. Zodra je bent ingelogd in de webshop zie je per product een voorraad status. Er zijn drie verschillende statussen: “Ruim op voorraad”, “Op voorraad” en “Beperkt op voorraad”. In principe zijn dus alle producten die verkrijgbaar zijn in de webshop uit voorraad leverbaar. Houd echter bij het bestellen van grote aantallen rekening met de status die staat aangegeven bij het product.


Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De prijzen die bij het product staan zijn exclusief 21% BTW. Je vindt het totale bedrag van de bestelling (inclusief de BTW) in de winkelwagen.


Hoe bestel ik eerder bestelde producten?

Wanneer je bent ingelogd kan je makkelijk alle eerder bestelde producten opnieuw bestellen met het ORDER FORMULIER.  Je vindt deze functie wanneer je op het documentenicoon tussen de zoekbalk en de winkelwagen klikt. Hier kan je eenvoudig per product aangeven hoeveel van elk product je wilt toevoegen aan de winkelwagen.


Waar kan ik mijn bestelgeschiedenis zien?

Je kan eenvoudig je eerdere bestellingen inzien door in te loggen met je account en vervolgens rechtsboven op MIJN ACCOUNT te klikken. Met de optie Bestelhistorie krijg je alle eerdere bestellingen op chronologische volgorde te zien. Hierin staan ook de mogelijke bestellingen die je hebt geplaatst via onze binnen- of buitendienst. de webshop te zien. Voor herhaalbestellingen kan je eenvoudig een volledige bestelling opnieuw in de winkelwagen plaatsen. Je kan ook specifieke producten aanklikken in deze bestelgeschiedenis om ze vervolgens individueel in je winkelwagen te plaatsen.


Welke betaalmethodes zijn beschikbaar?

Wij werken met betaling op rekening. Dit houdt in dat er bij Maiburg een factuur zal worden gemaakt van de bestelling op het moment dat je producten ons magazijn verlaten. Deze factuur zal per mail of post naar je toe worden gestuurd.


Kan ik mijn order nog wijzigen of annuleren?

Wanneer je nog producten aan je bestelling toe wilt voegen kan je hier een extra bestelling voor plaatsen. Vul in het “opmerkingen” vak tijdens het afrekenen in dat je de producten wilt toevoegen aan een eerdere bestelling. Op die manier voorkom je eventuele extra vrachtkosten. Wil je producten verwijderen of je gehele bestelling annuleren? Neem dan contact met ons op.


Levering.

Wat zijn de levertijden?

Bij Maiburg geldt dat bestellingen die voor 16:00 worden besteld de volgende dag al geleverd kunnen worden voor de productengroepen Lecol, lijmen en schuurmateriaal. Voor hout werken wij met bezorgdagen per regio. De kaart met de bezorgdagen per regio is te vinden op de leveringpagina. Uit duurzaamheidsoverwegingen proberen we je leveringen zo veel mogelijk te combineren. Zit er plaatmateriaal bij je bestelling zullen we dit met eigen transport verzorgen in combinatie met de andere producten waar mogelijk. Dit betekent dat je dan in dat geval rekening moet houden met het leverschema van hout.
 

Wat zijn de leverdagen?

De bezorgdagen voor de productgroepen Lecol, lijmen en schuurmateriaal kunnen de volgende dag worden geleverd wanneer het voor 16:00 wordt besteld. Voor hout werken wij met bezorgdagen per regio. De kaart met de bezorgdagen per regio is te vinden op de leveringpagina. Uit duurzaamheidsoverwegingen proberen we je leveringen zo veel mogelijk te combineren. Zit er plaatmateriaal bij je bestelling zullen we dit met eigen transport verzorgen in combinatie met de andere producten waar mogelijk. Dit betekent dat je dan in dat geval rekening moet houden met het leverschema van hout.
 

Kan ik zelf een leverdatum kiezen?

Bij het afrekenen van de bestelling kan je bij de eerste stap je gewenste leverdatum aanpassen op het voor jou gewenste moment.


Kan ik mijn producten afhalen?

Het is mogelijk je bestelling ook af te komen halen bij ons magazijn in Waalwijk. Dit kan je aangeven in het “Opmerkingen” vak in de eerste stap van het afrekenproces. We hebben twee magazijnen: 
Centraal Magazijn
Schutweg 6      
5145 NP Waalwijk             
Nederland

Producten:
Schuurmateriaal
Lijmen
Lecol
Magazijn Plaatmateriaal
Schutweg 2              
5145 NP Waalwijk              
Nederland   

Producten:
Plaatmateriaal


Wat zijn de bezorgkosten?

Maiburg werkt met verschillende bezorgkosten per productgroep. De leverkosten en het minimale bedrag voor gratis levering vind je hier.


Contact.

Waar kan ik terecht voor meer productinformatie?

Voor vragen over producten kan je contact opnemen met de binnendienst. Wij hebben specialisten op diverse gebieden: Schuurtechniek: +31 (0)416 566 520
Hout: +31 (0)416 566 570
Lijmen: +31(0)416 566 530
Lecol: +31 (0)416 566 540

Er kan ook een mail worden gestuurd naar verkoop@maiburg.nl. Wij staan graag voor je klaar!

Waar kan ik terecht voor vragen, suggesties of opmerkingen over de webshop?

Wij zijn continu bezig om jou de beste beleving te brengen op onze webshop. Heb jij een vraag, suggestie of opmerking over de webshop, dan kan je hiervoor contact opnemen met onze e-commerce afdeling. Zij zijn te bereiken via ecommerce@maiburg.nl of +31 (0)416 566 562. Daarnaast kan je altijd contact opnemen via de chat. Deze vind je linksonder op iedere pagina.


Sprinque.

Waarom ontvang ik e-mails van Sprinque.com?

Maiburg werkt samen met Sprinque om de betaal op rekening-functies direct mogelijk te maken na jouw registratie. Sprinque neemt hiervoor contact met je op met betrekking tot jouw facturen en betalingen.

Wat te doen als ik wordt afgewezen voor krediet? Kan ik mijn kredietbeoordeling aanvechten?

Neem hiervoor contact op met credit@sprinque.com, zodat het Sprinque-team de beslissing kan herzien.

Mijn kredietlimiet is niet hoog genoeg voor de transactie die ik wil doen, wat moet ik doen?

Als je jouw kredietlimiet wilt verhogen, neem dan contact op met Sprinque via credit@sprinque.com en samen kunnen zij de beslissing over de kredietlimiet bekijken.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken om mijn Sprinque factuur te betalen?

Je kan jouw factuur betalen via je gewenste betaalmethode - iDeal (Nederland), SEPA DD (Eurozone) of bankoverschrijving. Gebruik de betaallink in de herinneringsmails om alle beschikbare opties te zien, of kies eenvoudigweg voor een bankoverschrijving.

Waar kan ik een kopie van mijn factuur krijgen?

Je ontvangt betalingsherinnering-mails met jouw factuur van Sprinque. Neem, indien nodig, contact op met payments@sprinque.com en zij sturen jouw factuur opnieuw toe.

Ik ben het niet eens met mijn factuur, of ik wil een product retourneren, wat moet ik doen?

Neem contact op met Maiburg voor eventuele geschillen of retourzendingen van de producten. Maiburg zal dan met Sprinque de volgende stappen verduidelijken.

Welke betalingstermijnen heb ik?

De betalingstermijn bij Sprinque is 15 dagen.

Ik heb al betaald, maar ontvang nog steeds betalingsherinneringen. Wat moet ik doen?

Neem contact op met Sprinque via payments@sprinque.com en geef jouw factuurnummer en betalingsdatum door, Sprinque zal dan jouw accountgegevens bekijken en je uitsluitsel geven over waarom je herinneringen ontvangt.

Waarom ontvang ik te laat betaalde kosten?

Te laat betaalde kosten worden in rekening gebracht wanneer een koper niet betaalt binnen 14 dagen na de vervaldatum van de factuur. Te laat betaalde kosten zijn niet onderhandelbaar en worden in rekening gebracht binnen de grenzen van de toepasselijke wetgeving. Sprinque raadt aan om de betalingstermijnen na te leven om eventuele te laat betaalde kosten te voorkomen.

Als je problemen verwacht met het halen van betalingstermijnen, wordt het aanbevolen om zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice van Sprinque via support@sprinque.com om mogelijke alternatieven te verkennen en een wederzijds aanvaardbare oplossing te vinden.


Webshop.

Hoe importeer ik een CSV-Bestand?

Zie hiervoor de uitleg CSV Importeren.

Hoe werkt de functie 'favoriete producten bestellen?

Zie hiervoor de uitleg Favorietenlijst.